הושלם שלב א’ בפרויקט תאורה חכמה בחריש

בלחיצת כפתור ניתן להדליק ולכבות את כל התאורה בעיר. המערכת כוללת גם שעון אסטרונומי מתקדם שמכבה ומדליק את התאורה בזמני הזריחה והשקיעה

בימים אלה השלימה העירייה את שלב א’ בפרויקט תאורה חכמה, וכעת מותקנות מערכות מתקדמות שמאפשרות שליטה ממוחשבת בכל תאורת הרחוב בחריש.

המערכות החדשות מאפשרות הדלקה וכיבוי של כל תאורת הרחוב העירונית בלחיצת כפתור, ומתריעות באופן מיידי על תקלה באחד מגופי התאורה בכל אחת מ-30 מרכזיות התאורה בעיר על ידי שליחת הודעת סמס למחלקת החשמל. בכל בוקר מפיקה המערכת דוח מדויק עם נתוני צריכת החשמל של כל אחת ממרכזיות התאורה בעיר, ומאפשרת דיוק, מעקב ועבודה מבוססת נתונים.

אחד הרכיבים החשובים במערכת התאורה החכמה הוא שעון אסטרונומי מתקדם שמוטמע בתוך המערכת החכמה ובו מעודכנים זמני הזריחה והשקיעה המדויקים בחריש למשך שנים קדימה! השעון מדליק את התאורה בדיוק בשעת השקיעה בכל העיר ומכבה אותה בדיוק בשעת הזריחה, וכך מונע פערי הדלקה וכיבוי ומביא לחיסכון בחשמל.

הטמעת מערכות תאורה חכמה אפשרית רק בתשתיות תאורת רחוב מבוססות תאורת לד – כמו בחריש. בהמשך מתוכנן שלב ב’ של הפרויקט, שבו יותקנו רכיבים וחיישנים טכנולוגיים בכל עמוד תאורה.

יש לציין שהמערכת החכמה מביאה לחיסכון במשאבים תפעוליים, מה שמאפשר לעירייה לפנות תקציבים לצורך השקעה בתחומים אחרים בעלי משמעות כמו חינוך, רווחה, תרבות ופנאי ועוד.

תאורת רחוב בחריש
תאורת רחוב בחריש