החלה שנת הפעילות השנייה של תוכנית המצוינות של חריש בטכנודע

כל תלמידי כיתות א' יוצאים לשלושה מפגשים בטכנודע במסגרת תוכנית המצוינות הטכנולוגית-מדעית שגיבשה העירייה. במקביל, נבחרות של תלמידים מצטיינים משכבות ד', ה', ז' ו-ח' משתתפים בסדרה של 15 מפגשי מצוינות בתחומי הטכנולוגיה, החלל והרפואה

שנת הפעילות השנייה של תוכנית המצוינות הטכנולוגית-מדעית של עיריית חריש יצאה לדרך: כל תלמידי כיתות א’ בחריש ייצאו במסגרת התוכנית לטכנודע בחדרה לשלושה מפגשים. נבחרות של תלמידים מצטיינים מכיתות ד’-ח’ ישתתפו ב-15 מפגשי מצוינות בתחומי הטכנולוגיה, החלל והרפואה בטכנודע.

פרויקט הטכנודע הוא חלק מתוכנית רב-שנתית שגיבש אגף החינוך בעירייה, בשיתוף מחוז חיפה והמחוז החרדי של משרד החינוך, לאור העיקרון המרכזי של מערכת החינוך בחריש: למידה ממוקדת תלמיד. שנת הפעילות הראשונה של הפרויקט הסתיימה בהצלחה, וכעת נפתחת השנה השנייה.

מדובר בתוכנית עשירה ומאוד לא שגרתית, שאינה קיימת כמעט באף מערכת חינוך עירונית בארץ, והיא פועלת בשני רבדים: רובד החשיפה, שבמהלכו יתקיימו בטכנודע במהלך השנה שלושה מפגשי חשיפה לתחום המדעים והטכנולוגיה לכל תלמידי כיתות א’. זאת מתוך הבנת החשיבות לחיבור הילד לעולם המדעי ולחומרי לימוד שאינם בתוכנית הלימודים כבר בגיל הצעיר.

ברובד השני, רובד המצוינות, תתקיים לאורך שנה”ל תשפ”ג סדרה של 15 מפגשי העמקה לנבחרת של תלמידים מצטיינים משכבות ד’-ה’ מכל בית ספר יסודי בעיר ותלמידי כיתות ז’-ח’ מבתי הספר אתגרי העתיד, נעימת הלב, האולפנה, הישיבה התיכונית, מעיין האמונה ותורת חיים.

התוכנית כוללת רובד נוסף שיתמקד בהקניית כלים והכשרה למורים בבתי הספר בחריש, שיהיו מובילי מדעים וטכנולוגיה בכיתות הרלוונטיות.

עלות התוכנית נאמדת בכ-700 אלף שקל לשנה. הסכום כולל בין היתר את הביקורים, ההסעות והשתלמות המורים. הורי תלמידי הנבחרות ישתתפו בתשלום מסובסד. פרטים על כך יימסרו להורים בנפרד.

תלמידים בטכנודע
תלמידים בטכנודע