הקמת הטיילת הגדולה של חריש בעיצומה

הטיילת נבנית בשני חלקים מרכזיים: מאזור פארק המנגלים עד לצפון רחוב גפן, ומשדרות דרך ארץ מזרחה. היא כוללת שביל הליכה ושביל אופניים, שביל בשטח היער, ריהוט גן ייחודי, צמחיית בר, פינות חמד טבעיות ואפילו מצפור מיוחד

העבודות להקמת הטיילת הגדולה של חריש נמצאות בשלבים מתקדמים. הטיילת נבנית בשני חלקים מרכזיים: מאזור תל זאבים (במקביל לרחוב אורן ליד פארק המנגלים) עד לצפון רחוב גפן (במערב חריש), ומשדרות דרך ארץ מזרחה (עד שכונת הטרפז העתידית).

עבודות הפיתוח של החלק המערבי הן לקראת סיום, כאשר עבודות הגינון והשתילה המתוכננות יחלו בקרוב, לאחר שנת השמיטה. החלק המערבי משתרע על פני כ-200 דונם ואורכו כ-1,800 מטר. בטיילת שני צירים מרכזיים: שביל הליכה סלול ורחב לצד שביל אופניים, ושביל טבעי בתוך השטח המיוער. מהטיילת ומהשביל יוצאים שבילי יער שמובילים לפינות חמד טבעיות בתוך השטח המיוער, ובהן פינות פיקניק ייחודיות ומקורות עם מקומות ישיבה ומנגלים. מדובר במעין “חדרי יער” שתוחמים את פינות הפיקניק בחומות אבן נמוכות. בשטח הטיילת והשביל הטבעי מוצבים ספסלים ייחודיים שפותחו במיוחד עבור חריש (אפילו שם הדגם המסחרי של הספסל הוא “חריש”!).

מצפור “מרחף”

נקודת הקצה של הטיילת היא המצוק שסמוך למצפה רז שברחוב גפן. על המצוק הוקם מצפור ייחודי שמשקיף מערבה. המצפור נבנה בקו עיצובי מאוורר שמותאם גם לספסלים ולפרויקט כולו. הוא עשוי מחומרי עץ, ומעניק צל יחד עם תחושה של מעין “ריחוף” מעל המצוק. החלק המערבי של הטיילת צפוי להיפתח בתחילת שנת 2023.

על המצוק הוקם מצפור ייחודי שנבנה בקו עיצובי מאוורר שמותאם גם לספסלים ולפרויקט כולו
על המצוק הוקם מצפור ייחודי שנבנה בקו עיצובי מאוורר שמותאם גם לספסלים ולפרויקט כולו

שדה פרחי בר ובוסתן

אורך החלק הצפוני של הטיילת הוא כ-1,300 מטר. גם בחלק הזה שביל הליכה סלול לצד שביל אופניים, ושביל טבעי בתוך השטח המיוער. הטיילת הזו תוכננה מראש בעיצוב המדגיש את האופי הטבעי של המקום תוך שימוש בחומרי בנייה מקומיים וטבעיים ושימור ערכי טבע קיימים כמו ערוצי זרימה, עצים וצמחים. כמו כן, החלק הצפוני של הטיילת יכלול שדה פרחי בר, בוסתן עצי פרי ומקומות ישיבה וספסלים שמשתלבים באווירה הטבעית של המקום. במסגרת הפרויקט מוקמות שתי גינות ציבוריות שכל אחת מהן תשמש מעבר לטיילת מרחוב שוהם. על פי התכנון, הטיילת הצפונית תיפתח באמצע השנה הבאה.

הקמת הטיילת הגדולה של חריש בעיצומה
הקמת הטיילת הגדולה של חריש בעיצומה