מהשנה: שני מחנכים לכל כיתה בבתי ספר נוספים בחריש

לתיכון אתגרי העתיד מצטרפים חטיבת הביניים החדשה ואולפנת חריש. הרחבת הצוות ועבודה בקבוצות קטנות יאפשרו להעמיק את השיח המשמעותי בין מורה לתלמיד

“דרך חריש” הלכה למעשה: החל מ-1 בספטמבר מלמדים שני מחנכים בכל כיתה בחטיבת הביניים החדשה ובאולפנת חריש. ביוזמת אגף החינוך בעירייה הצטרפו שני בתי הספר לתוכנית חאלו”ם של משרד החינוך, שמקדמת הרחבת הצוות החינוכי באופן שמאפשר להעמיק את השיח המשמעותי בין מורה לתלמיד.

מטרתה של תוכנית חאלו”ם היא לפתח אחריות כוללת לכל תלמיד ושל כל תלמיד, לקדם צמיחה בתחום הלימודי, החברתי והאישי ולטפח יכולת מנהיגות לקידום יעדים אישיים וחברתיים. הגישה מבוססת על יצירת מעגלי שיח ולמידה שבהם נוצרים יחסי קרבה ואמון בין מורים, תלמידים והורים. התהליך נתמך בעבודה בקבוצות קטנות בהובלת מחנכים ומורים הבונים בשיתוף עם התלמידים תוכניות למידה שבהן מוגדרים יעדים ונבחנים התהליכים והתוצאות להשגתם.

טל גולדשטיין וצורי גרוס. צילומים אלה פאוסט
טל גולדשטיין וצורי גרוס. צילומים אלה פאוסט

חטיבת הביניים החדשה ואולפנת חריש מצטרפות לתיכון אתגרי העתיד שפועל במסגרת התוכנית הזו מאז הקמתו, ואף הרחיב אותו באופן עצמאי. באתגרי העתיד, שבו לומדים כיום כ-600 תלמידים, יש מחנך ומחנכת לכל כיתה.

“ככל שנצליח להגדיל את מעגל המחנכים שלוקחים חלק בקידום כל תלמיד ותלמידה, נוכל להעמיק את איכות הקשר, ההיכרות והליווי שכל ילד בחריש מקבל בהתפתחות וצמיחה אישית בלמידה”, מסביר מנהל אגף החינוך בעירייה, ישראל שלו, “אנחנו מקדמים את כניסת תוכנית חאלו”ם ביחד עם מנהלי בתי הספר ומשרד החינוך, כי אנחנו מאמינים בתוכנית ומכירים בערך המשמעותי שלה עבור הילדים. תוכנית חאלו”ם היא יישום של תפיסת החינוך שלנו, ‘דרך חריש'”.

שחר מרזל וליאל שלום-סלה. צילומים אלה פאוסט
שחר מרזל וליאל שלום-סלה. צילומים אלה פאוסט