הקמת הכניסה הדרומית לחריש קודמה לשלב התכנון המפורט

התקדמות משמעותית במיזם הקמת הכניסה הדרומית לעיר, שמקדמת העירייה מול משרדי השיכון והתחבורה: המועצה הארצית לתשתיות אישרה את העברת תכנון כביש 611 החדש לשלב התכנון המפורט. התקדמות המיזם לשלב הביצוע תלויה באישור הממשלה

בשורה תחבורתית לחריש: מיזם הקמת כביש הכניסה הדרומית לעיר, כחלק מפרויקט הקמת כביש 611 החדש, עובר משלב התכנון הראשוני לשלב התכנון המפורט.

עיריית חריש פועלת מול משרד התחבורה ומשרד השיכון כדי שיקדמו את פרויקט הפיכת כביש 611 לדרך ארצית, שתעקוף את חריש מדרום. החלק הראשון של פרויקט הקמת כביש 611 החדש הוא הקמת הכניסה הדרומית לחריש. הכניסה החדשה לעיר מתוכננת דרך כביש 444 הקיים כיום (הכביש המוביל מצומת מג”ב ליישובי מנשה), והעירייה פועלת מול משרדי הממשלה כדי שיקדמו תכנון חיבור ישיר של הכניסה הזו לכביש 6. בעתיד הרחוק יותר צפוי להיות כביש 611 החדש גם דרך הגישה לשכונת “חריש דרום” העתידית, וכן לאזור התעסוקה שעתיד לקום בדרום חריש.

שלב התכנון המפורט של כביש 611 החדש כולל את תכנון התוואי המדויק של הכביש, את מספר הנתיבים בכביש, את אופן החיבור של הכביש לכבישים סמוכים ועוד. כמו כן, כולל שלב התכנון המפורט את קידום הזמינות של השטח לטובת סלילת הכביש החדש (שיפוי לבעלי קרקעות על התוואי, סקר עתיקות, ועוד). העירייה פועלת מול משרדי הממשלה לקידום תכנון נתיב תחבורה ציבורית בכביש החדש.

לנוכח קצב ההתפתחות האדיר של חריש רואה המדינה חשיבות רבה בקידום הקמת כניסה נוספת לעיר. הכניסה הנוספת המתוכננת מדרום תפחית באופן משמעותי את עומסי התנועה בתוך חריש, בעיקר בשדרות דרך ארץ, ובדרך הגישה הצפונית לעיר.

יודגש שהמעבר משלב התכנון לשלב הביצוע בהמשך תלוי בהכנסת הפרויקט לתכנית החומש הממשלתית לענייני תחבורה.

פרויקט כביש הגישה הדרומית לחריש יצטרך לעבור עוד שלבים משמעותיים עד לסיום העבודות המתוכנן בשנת 2027. יחד עם זאת, אישור המועצה הארצית לתשתיות להעברת הכביש לשלב התכנון המפורט הוא אבן דרך בעלת חשיבות משמעותית בתהליך.

גם מחלף מג”ב בדרך

קידום מיזם הקמת כביש 611 החדש מצטרף לפרויקט תחבורתי משמעותי נוסף. כפי שדיווחה העירייה לאחרונה, מיזם הקמת מחלף מג”ב (מחלף חריש) נמצא בתחילת שלב הביצוע. המחלף החדש, שהקמתו היא באחריות חברת “נתיבי ישראל” ומשרד התחבורה, יבטל את צומת משמר הגבול הקיים כיום, וכמו כן את קטע הכביש שבין הצומת לכיכר בכביש 574.

במקום הכיכר יוקם צומת מרומזר, ובו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. בנוסף, תינתן עדיפות לתנועה מחריש ואליה על ידי הגדרת “גל ירוק” (רצף רמזורים ירוקים) במערכת הרמזורים. במסגרת הפרויקט יוקם גשר מעל כביש 65 (כביש ואדי ערה), שיאפשר תנועה רציפה לנוסעים בכביש זה. נכון לעכשיו מחלף משמר הגבול צפוי להיפתח לתנועה בעוד כשנתיים.

הכניסה הדרומית לחריש
הכניסה הדרומית לחריש