הגשת תלונה לממונה על תלונות הציבור:
- מומלץ לפנות תחילה ליחידות העירייה המתאימות ו/או למוקד העירוני. אם לא נענית ו/או לא נענית כראוי לדעתך, הנך מוזמן להפנות את תלונתך לממונה על תלונות הציבור.
- תלונה לממונה על תלונות הציבור צריכה להיות מוגשת בכתב ויצוינו בה שם המתלונן ומענו, תיאור מפורט של העניין שעליו נסבה התלונה, לרבות המועד שבו אירע.
- הממונה על תלונות הציבור יבדוק תלונה של כל אדם על העירייה ומוסדותיה, על עובד, על נושא משרה או על ממלא מקום ברשות המקומית, וכן על גוף עירוני מבוקר, בתנאים אלה:
- המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו או מונע ממנו במישרין טובת הנאה.
- המעשה פוגע במישרין באדם אחר או המונע ממנו במישרין טובת הנאה, והמתלונן קיבל את הסכמתו של אותו אדם להגיש תלונה בעניינו.
- המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית, או בניגוד למנהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי צדק בולט.
הממונה לא יבדוק, בין היתר, תלונות אלה:
- תלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין, או שהם הכריעו בו לגופו.
- תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית.
- תלונה שהממונה סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.
בירור התלונה
- הממונה על תלונות הציבור רשאי לברר את התלונה בכל דרך שיראה לנכון.
- הממונה על תלונות הציבור יסיים את בירור התלונה, לכל המאוחר עד תום שנה אחת מיום הגשתה.
לתשומת לב!
לפני פנייה לנציב תלונות הציבור יש לפנות קודם לאגף הנוגע בדבר!